Heb je een vraag? Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Wat zijn de transportmogelijkheden om van en naar Brussels Airport te gaan?
Er zijn verschillende transportmogelijkheden.
Je vindt alle informatie hier.
Hier vind je het volledige overzicht van alle diensten op Brussels Airport.
Welke winkels vind ik op de luchthaven?
Je vindt het overzicht van alle winkels in de luchthaven hier. Wil je graag al op voorhand winkelen? Dat kan! Shop vooraf online en haal je bestelling later op.
Welke bars en restaurants vind ik op de luchthaven?
Je vindt tal van bars en restaurants op Brussels Airport. Bekijk het volledige overzicht hier.
Op Brussels Airport willen we onze passengers with reduced mobility (PRM) zo goed mogelijk helpen, afgestemd op hun behoeften.
Gelieve je luchtvaartmaatschappij, reisagent of reisorganisator ten minste 48 uur voor vertrek op de hoogte te brengen van je behoefte aan assistentie. Bij het boeken van je reis dien je het reisbureau te informeren over de aard van je handicap en het soort assistentie dat je nodig zult hebben. Vind alle informatie hier.
Wat kan ik meenemen in mijn handbagage?
Wat je precies mee mag nemen in je handbagage hangt af van je luchtvaartmaatschappij en je vliegticket. Kijk de voorwaarden dus goed na op je ticket of check bij je luchtvaartmaatschappij. Vind alle tips hier.
Wat kan ik meenemen in mijn ruimbagage?
Hoeveel koffers je mag meenemen als ruimbagage? Dat bepaalt je luchtvaartmaatschappij. Ze legt trouwens ook vast hoe groot en hoe zwaar je koffers mogen zijn. Raadpleeg je ticket of check bij je luchtvaartmaatschappij wat je precies mag meenemen.
Hoeveel koffers, tassen of zakken je ook meeneemt of hoe zwaar alles weegt in het totaal, elk stuk afzonderlijk mag nooit meer dan 32 kg wegen. Bekijk alle tips hier.
Ik reis met speciale bagage. Wat nu?
Wil je graag bagage meenemen die groter is dan normaal of een speciale vorm heeft, zoals een fiets, een golftas of een groot muziekinstrument? Of wil je bagage meenemen die zwaarder is dan de maximum toegelaten 32 kilo? We raden je aan om dan tijdig contact op te nemen met je luchtvaartmaatschappij of reisbureau. Zij kunnen je vertellen wat de voorwaarden zijn en hoeveel dit extra zou kosten. Bekijk alle informatie hier.
Hoe vind ik meer informatie over de details van mijn vlucht?
Je kunt hier altijd de laatste details volgen van jouw vlucht.
Mijn vlucht werd geannuleerd. Wat nu?
Jammer om te horen dat jouw vlucht geannuleerd is. Helaas kunnen we daar als luchthaven niet veel aan doen. We raden je ook aan om rechtstreeks contact op te nemen met je luchtvaartmaatschappij of met je reisagentschap.
Help, ik ben iets verloren. Wat nu?
Ben je iets verloren op de luchthaven? Wij helpen jou het terug te vinden! Onze slimme ‘wizard’ loodst je aan de hand van een paar vragen. Zo weet jij wie je kan contacteren of kan je jouw verloren voorwerp meteen melden. Start je zoektocht hier.
Help, mijn bagage is beschadigd. Wat nu?
De bagage afhandelaars behandelen jouw bagage. Is jouw bagage beschadigd? Neem dan contact op met de afhandelaar van de luchtvaartmaatschappij waar je mee vloog. Op Brussels Airport zijn Aviapartner en Alyzia actief als bagage afhandelaars.
In deze lijst vind je alle luchtvaartmaatschappijen en alle gerelateerde gegevens, waaronder bagage informatie.
Merk je de beschadiging direct op bij het ophalen van je bagage? Ga dan onmiddellijk naar de balie van de afhandelingsagent om aangifte te doen. De balies bevinden zich ter hoogte van band 7 en 8 in de bagagezaal.
Merk je de schade pas later op? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Lost & Found dienst van de afhandelaar.
Reis je met een (elektrische) rolstoel? Vergeet dan niet om dit ten laatste 48 uur voor vertrek te melden aan je luchtvaartmaatschappij of reisagent. Komt je aanvraag later binnen? Dan doen we ons best om te helpen, maar we geven altijd voorrang aan passagiers die zich vooral hebben aangemeld.
We raden aan om de elektrische rolstoel niet af te geven bij het inchecken, maar om deze te gebruiken tot aan de ingang van het vliegtuig. Vanaf daar gaat jouw rolstoel veilig mee aan boord. Bij terugkomst wordt jouw rolstoel afgeleverd bij de ingang van het vliegtuig. Wacht daar dus om je rolstoel in ontvangst te nemen.
Heb je nog andere vragen? Dan helpt BRUce, jouw persoonlijke reisassistent jou graag verder.