Mijn vlucht is geannuleerd: wat nu?

Wat zijn mijn rechten als passagier?

Een geannuleerde vlucht is nooit fijn, maar gelukkig sta je niet met lege handen. Er zijn twee opties:

  • Een alternatieve vlucht (zonder extra kosten) en onder vergelijkbare voorwaarden.
  • Terugbetaling van je reservering.

Heb ik recht op een schadevergoeding?

Werd je vlucht minder dan 14 dagen van tevoren geannuleerd en kreeg je geen vergelijkbare vlucht aangeboden? Zolang er geen sprake is van overmacht of bijzondere omstandigheden, heb je vaak recht op een vergoeding. Bekijk de voorwaarden >

Contacteer je airline

Kosten gemaakt voor eten, drinken, hotel of vervoer en nog bonnetjes? En heb je recht op vergoeding? Neem contact op met je airline voor (terug)betaling. Ben je al op de luchthaven? Ga langs bij een van onze infobalies.

Locatie infobalie vertrekhal >
Locatie infobalie aankomsthal >

Veelgestelde vragen

Wanneer een vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij vaak automatisch een annuleringsbevestiging per e-mail. Deze e-mail kun je gebruiken als bewijs.

Geen e-mail ontvangen? Neem contact op met je luchtvaartmaatschappij of reisagent.

Check bij je luchtvaartmaatschappij. Ga naar hun balie of bel de klantenservice.