Mijn vlucht is gewijzigd: wat nu?

Negen van de tien kom je vlot aan op je bestemming, maar soms zit het tegen: je vlucht is vertraagd, er is een overboeking of je moet in een lagere klasse gaan zitten. Wat doe je dan? En wat zijn je rechten? Lees even mee.

Vlucht vertraagd

Vertragingen zijn nooit leuk… Kom je meer dan 3 uur later aan dan gepland? Dan heb je vaak recht op een vergoeding. Lees hoe het werkt.

Vlucht overboekt

Op tijd ingecheckt, maar geweigerd door overboeking? Als je niet vrijwillig je stoel opgeeft, heb je doorgaans recht op compensatie. Lees verder.

Klasse gewijzigd

Krijg je een lagere stoelklasse aangeboden dan waarvoor je hebt betaald? Vaak betekent dat recht op compensatie. Ontdek meer.

Vlucht geannuleerd

In het ergste geval gaat je vlucht niet door. Bekijk hier wat je dan kunt doen.

Contacteer je airline

Vragen over je vlucht? Je luchtvaartmaatschappij of reisagent is je eerste aanspreekpunt. Neem contact op. Ben je ter plaatse? Ga langs bij een van onze infobalies.

Locatie infobalie vertrekhal >
Locatie infobalie aankomsthal >

 

Veelgestelde vragen

Of je een vergoeding krijgt bij een vertraagde vlucht hangt af van verschillende factoren. Lees hier hoe het werkt.

Met BRUce in de Brussels Airport app weet je meteen of je vlucht is vertraagd. Je kunt zelfs vluchtupdates ontvangen via WhatsApp. Download de app.

Als je vlucht naar de volgende dag is verplaatst, heb je vaak recht op hulp en soms zelfs op financiële compensatie. Lees meer >

Wanneer een vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij vaak automatisch een annuleringsbevestiging per e-mail. Deze e-mail kun je gebruiken als bewijs. Geen e-mail ontvangen? Neem contact op met je luchtvaartmaatschappij of contacteer je reisagent.

Ben je op de luchthaven? Ga langs bij een van onze infobalies.

Locatie infobalie vertrekhal >
Locatie infobalie aankomsthal >