De traditionele bakkerij annex restaurant biedt met zijn 200m² plaats aan 160 gasten. Gehaaste reizigers en medewerkers kunnen bij de ‘Grab & Go counter’ langsgaan en elders van hun maaltijd genieten.
Nieuw voor Le Pain Quotidien is dat deze vestiging de eerste is met digitale bestelunits, gecombineerd met de traditionele bediening aan tafel.
Passagiers, bezoekers en luchthavenmedewerkers kunnen bij Le Pain Quotidien terecht voor kwaliteitsvolle belegde boterhammen, salades en gebakjes, zowel om ter plaatse te eten als ‘on the go’. Je kunt er natuurlijk ook gewoon een gezond brood kopen.
Bovendien zullen alle bedrijven gevestigd op Brussels Airport een beroep kunnen doen op Le Pain Quotidien voor de catering van hun zakenlunches.
“We zijn verheugd dat we met de komst van Le Pain Quotidien in het restaurantaanbod van Brussels Airport een Belgisch merk kunnen verwelkomen dat zelfs buiten onze grenzen gekend en erkend wordt. Wij zetten hiermee onze Belgische identiteit in de kijker die zeer belangrijk is voor ons.”, zegt Arnaud Feist, CEO van Brussels Airport Company. “Met Le Pain Quotidien is ons cateringaanbod nu nog uitgebreider en kunnen we nog beter aan de behoeften en wensen van al onze passagiers voldoen.”
Leuk detail: bij de officiële opening werd het traditionele lintje werd vervangen door een baguette: niet knippen maar breken dus.
Le Pain Quotidien in de vertrekhal is elke dag open van 4u tot 20u.