In de vertrekhal vind je nu een volledig nieuw sanitair blok waarin de ervaring voor onze passagiers centraal staat.
Customer Centricity
Een van de elementen die de tevredenheid van de passagiers beïnvloedt, is de kwaliteit en de netheid van het sanitair.
Daarom werd een nieuw concept uitgewerkt dat er niet alleen fraai uitziet maar dat ook het comfort en de ervaring van de gebruiker aanzienlijk verbetert.
Zo biedt het nieuwe sanitaire blok SAN06 ter hoogte van de Panos in de vertrekhal bijna 85% meer capaciteit dan het oude, zijn de cabines aanzienlijk breder (zodat ook de handbagage mee binnen kan), wordt er een aangename, speciaal voor BAC ontwikkelde geur verspreid en klinkt er een zacht muziekje.
Bij het ontwerp ging extra aandacht naar hygiëne. Alles is zo ontworpen dat je zo weinig mogelijk oppervlakken moet aanraken. De toiletpotten hebben geen deksel meer, de spoeling gebeurt automatisch en ladybins en zeepverdelers werken met sensoren.
En er werd ook gedacht aan onze jongste passagiers. Zo is er een aparte babyverzorgingsruimte en zijn er kindertoiletjes met lagere wastafels.
Sustainability
Uiteraard kiezen we waar mogelijk voor duurzame oplossingen:
- Het wc-papier bestaat uit gerecycleerd papier
- De ledverlichting wordt geactiveerd met een bewegingssensor
- We testen ook hoe sensoren kunnen ingezet worden om te detecteren hoeveel water er nodig is om te spoelen
- Verder werd voor de spoeling aparte leidingen aangelegd om vlot te kunnen overschakelen op regenwater wanneer dat in voldoende mate beschikbaar is.
De komende jaren krijgen ook de andere sanitaire kernen een grondige make-over, waarbij het concept en de look & feel van SAN06 doorgetrokken worden.
Nieuwsgierig? Loop eens langs wanneer je gaat lunchen in de vertrekhal.