Bij de hervatting van niet-essentiële passagiersvluchten gingen 16 collega’s van Brussels Airport Company op bezoek bij de Belgische reisagenten, om van gedachten te wisselen terwijl ze een presentatie van onze luchthaven kregen.
Het Aviation Development departement van Brussels Airport Company onderhoudt sinds jaar en dag goede relaties met de reisagenten in België via nieuwsbrieven, gerichte campagnes, ludieke acties en de BRU-card voordelenkaart. Ook persoonlijke bezoekjes behoren tot het gamma, en in deze moeilijke periode zijn die belangrijker dan ooit. Want volgens onze nationale studie boekt 34% van de Belgische bevolking zijn vliegreis via een reisbureau (16% fysiek agentschap en 18% online agentschap).
16 collega’s trokken door het land
16 collega’s zijn de reisagenten persoonlijk in juni en juli gaan bezoeken om hen uitgebreid te informeren over de maatregelen die we als luchthaven hebben genomen, gewapend met een dagelijks geüpdatete presentatie en de handige 8-stappen brochure. In totaal hebben ze maar liefst 335 reisagenten bezocht. Ze gaven niet alleen uitleg over het aantal bestemmingen dat opnieuw wordt aangevlogen, de voorzorgsmaatregelen op de luchthaven en speciale diensten voor de passagier. Ze luisterden ook naar de bekommernissen en frustraties van de reisagenten en verzamelden zo waardevolle inzichten.
De reacties op de komst van onze Sales Blitz teams waren altijd positief en er was veel appreciatie voor het feit dat we als luchthaven de moeite doen om de reisagenten informatie uit eerste hand te geven. De brochure met de uitleg over de 8 stappen voor passagiers op onze luchthaven werd zeer goed onthaald en we kregen regelmatig te horen dat ze ook effectief gebruikt wordt.
Information Manager Anke Rombaut getuigt:
“Sales Blitz was voor mij een leuke opportuniteit, na een lange periode van technische werkloosheid. Bovendien houden we door het persoonlijke contact met de reisagenten de vinger aan de pols en krijgen we een beeld van wat de komende maanden mag verwacht worden.”