Bij Brussels Airport hebben we de ambitie om uit te groeien tot de beste luchthaven van Europa. We staan voor een sterk en consistent merk dat duidelijk ambitie uitstraalt, met herkenbaarheid over de verschillende grenzen, doelpublieken en kanalen heen.
Vanuit het hart
We zijn trots op onze identiteit als bedrijf en dat is visueel vertegenwoordigd in ons logo en baseline (zie hieronder).
Het gaat om zoveel meer dan louter een luchthaven en een geografische ligging. Ons logo overstijgt het visuele aspect en staat in de eerste plaats symbool voor onze missie: mensen, bedrijven en gemeenschappen verbinden, en dat doen met passie. Dit is gestoeld op onze typische Belgische gastvrijheid, die verankerd zit in ons DNA.
Iconische rode B
De warme, moderne ‘B’ symboliseert:
Baseline
De baseline “the heart of Europe” beklemtoont de centrale rol van onze luchthaven als toegang tot Brussel, als hoofdstad van Europa met haar vele Europese instellingen en hoofdkantoren. Het vormt ook opnieuw een verwijzing naar onze klantgerichtheid en warmte.
De luchthaven doet nu eenmaal vele harten sneller slaan!