Passagiers op Brussels Airport ondergedompeld in toeristische troeven

Events

De komende 3 jaar zullen 75 miljoen reizigers op Brussels Airport kennismaken met een gloednieuw belevingsproject gewijd aan de toeristische troeven van Vlaanderen. Op verschillende plaatsen in de 2 pieren van de luchthaven zijn belevingshoeken ingericht rond de Vlaamse Meesters, gastronomie en wielercultuur. Deze ‘Vlaamse visitekaartjes’ werden ingehuldigd door minister van Toerisme Ben Weyts, CEO Peter De Wilde van Toerisme Vlaanderen en CEO Arnaud Feist van Brussels Airport Company.

“Brussels Airport is de internationale en intercontinentale toegangspoort tot Vlaanderen. We willen buitenlandse bezoekers die via de luchthaven aankomen welkom heten met het beste dat Vlaanderen te bieden heeft. De vertrekkende passagiers willen we prikkelen om nog eens terug te komen. We gebruiken daarvoor onze sterkste toeristische troeven. Denk maar aan de wereldberoemde Vlaamse Meesters, waarmee we ons profileren als de bakermat van veel Europese kunst en cultuur. We geven op Brussels Airport mooie Vlaamse visitekaartjes af”, zegt minister van Toerisme Ben Weyts.

Kunst en cultuur zijn voor meer dan 1/3de van alle toeristen belangrijke criteria bij het kiezen hun vakantiebestemming. 40% laat zijn keuze bovendien mee bepalen door de eetcultuur van een bestemming. En ook onze unieke wielercultuur kan liefhebbers uit de hele wereld naar Vlaanderen lokken. Al deze toeristische troeven zijn terug te vinden in de interactieve belevingshoeken in Pier A en B. De passagiers maken er kennis met Rubens, Brueghel en Van Eyck, getalenteerde chefs, brouwers, chocolatiers, streekproducten en wielergeschiedenis. Passagiers die aankomen op Pier B passeren onder een kleurrijk kunsttafereel op weg naar de uitgang.

"De komende 3 jaar zullen zo maar liefst 75 miljoen aankomende en vertrekkende passagiers zowel aan het begin als aan het einde van hun bezoek ontdekken wat Vlaanderen zo apart maakt als toeristische bestemming. Tegelijk hopen we dat met deze troeven vers in het geheugen onze landgenoten zich echte ambassadeurs van Vlaanderen gaan voelen wanneer ze zelf in het buitenland zijn”, zegt Peter De Wilde, CEO Toerisme Vlaanderen.

Brussels Airport wil passagiers tijdens hun verblijf op de luchthaven een unieke ervaring aanbieden. In de terminal staan verschillende elementen van de stripcultuur en kunst. Fashionista’s kunnen in onze winkels de premium Belgische modemerken vinden. In de restaurants kunnen passagiers genieten van onze typische streekgerechten. De luchthaven biedt ook een grote variëteit aan bieren en chocolade, dé toppers bij toeristen.

 “Het initiatief van Toerisme Vlaanderen en minister Ben Weyts biedt passagiers verschillende elementen aan die onze identiteit en geschiedenis bepaald hebben. Passagiers kunnen niet alleen meer te weten komen over onze bekendste kunstenaars, streekproducten of sportgeschiedenis. Ze kunnen onze rijke cultuur zelfs van heel dichtbij beleven door bijvoorbeeld zelf achter een schilderijlijst te kruipen of te zegevieren op de Vlaamse kasseien”, vertelt Arnaud Feist, CEO van Brussels Airport Company.