Sinds dinsdag 19 november wordt Gate Manager gebruikt aan de gates, een tool die het boarding proces makkelijker en efficiënter maakt.
Gate Manager voorziet een cockpit-view met bruikbare data:
- Bestaande data met betrekking tot het passagiersproces (zoals wachttijden, vluchtinformatie, gate-informatie, informatie over inbound connecting passagiers…) zodat op basis hiervan proactieve beslissingen genomen kunnen worden.
- De nodige informatie met betrekking tot het boardingproces zoals STD (Scheduled Time of Departure), ETD (Estimated Time of Departure), countdown clock, bussing-informatie, gate-wijzigingen…
De informatie die gedeeld wordt met de gate agent is identiek aan de informatie beschikbaar in APOC (Airport Operations Center), zodat beslissingen gemaakt worden op basis van dezelfde data en zodat de kwaliteit van de data gegarandeerd blijft.
Doordat Gate Manager bovenstaande informatie op een duidelijke en overzichtelijke manier met de gate agents deelt, verloopt het boardingproces efficiënter en hebben gate agents meer tijd om zich te focussen op passagiersgeoriënteerde taken, wat de ervaring van onze reizigers ten goede komt.
Deze tool werd ontwikkeld volgens een ‘agile way of working’ in nauwe samenwerking met de verschillende afhandelaars, waarbij elke twee weken nieuwe functionaliteiten opgeleverd werden. Tijdens tweewekelijkse workshops met de afhandelaars werden telkens de vooruitgang gedeeld, de ontwikkelde functionaliteiten gedemonstreerd en de specifieke voorwaarden voor de volgende innovaties in samenspraak scherp gesteld.
Deze manier van werken werd heel erg gewaardeerd door alle betrokken partijen en vertaalt zich ook onmiddellijk in een eerste succes: op de eerste dag na de lancering werden al 38% van alle gate statussen aangepast in Gate Manager!
Bekijk hier het sensibiliseringfilmpje dat we met onze partners gedeeld hebben in aanloop naar de release van Gate Manager.