Een vlotte werking in Brussels Airport

  • Een nieuwe manier van samenwerken
  • Een efficiënte doorstroom voor passagiers
  • Lancering van de transfermatrix

Brussels Airport is haar Airport Operations Plan (AOP) aan het lanceren, een plan waarmee we alle processen op de luchthaven in kaart brengen en linken met elkaar, wat zal zorgen voor een betere doorstroom doorheen de luchthaven, terwijl we een veilige en beveiligde werking blijvend garanderen. We lanceren het AOP uiteraard niet zomaar. Ons doel is om de luchthaven naar een nieuw niveau te brengen, waarin alle processen gestroomlijnder verlopen. Het AOP heeft dus heel wat voordelen tegenover de manier waarop we nu werken bij Brussels Airport. Dit zullen niet alleen onze collega’s en partners voelen, maar ook onze passagiers.

Het gebruik van data zorgt voor een betere samenwerking tussen de verschillende partners op Brussels Airport, doordat we meer informatie kunnen delen met elkaar. Hierdoor zullen we ons werk eenvoudiger kunnen doen en vermijden we moeilijke werkomstandigheden voor onze medewerkers en partners.

Ook de passagiers zullen het verschil voelen. Niet enkel in de luchthaven, maar al vanaf het moment dat ze hun huis verlaten. In de luchthaven zullen de passagiers op een vlotte manier alle processen doorlopen, van het inchecken tot de paspoortcontrole en de boarding zelf. Met het AOP zorgen we ervoor dat de wachttijden voor de passagiers minimaal zijn, op eender welk onderdeel van de journey. In december hebben we bijvoorbeeld ons eerste AOP-onderdeel gelanceerd: de transfermatrix. De transfermatrix is een volledig nieuwe tool, waarin we passagiers tussen 2 aansluitende vluchten opvolgen. Met behulp van data, krijgen we een helder beeld over hun wandeltijd en wachttijd bij de screening en paspoortcontrole. Zo kunnen we berekenen of ze hun aansluitende vlucht zullen halen. Indien dit niet het geval is, zoeken we naar alternatieve oplossingen om de passagiers toch in hun vliegtuigstoel te krijgen.