No PO No Pay-beleid

Als leverancier moet je bij het opstellen van een factuur voor geleverde werken, diensten of goederen altijd een geldig bestelbonnummer vermelden. Zonder dit nummer kan je factuur niet verwerkt worden en zal er geen betaling plaatsvinden.

Wil je zeker zijn van tijdige betaling? Zorg dan dat je een bestelbonnummer ontvangt bij het accepteren van een opdracht.
Als je een factuur zonder geldig bestelbonnummer verstuurt, leidt dit onvermijdelijk tot betalingsvertragingen. Zo'n factuur wordt niet betaald en direct teruggestuurd naar de leverancier.

FAQ's

Nee. We hebben de 'No PO No PAY-policy' ingevoerd om ervoor te zorgen dat alle financiële verplichtingen vooraf goedgekeurd en geregistreerd zijn in ons aankoopsysteem voordat de aankoop plaatsvindt.

Facturen worden niet voor de vervaldatum betaald maar als je een PO-nummer vermeldt, kunnen de facturen sneller geregistreerd worden waardoor ze tijdig (op de vervaldatum) betaald zullen worden.

Facturen worden door Brussels Airport Company standaard betaald op:

  • 30 dagen einde maand na ontvangst factuur

Een geldig bestelbonnummer van Brussels Airport Company bestaat uit 10 cijfers, bijvoorbeeld 4500xxxxxx.

  1. Je ontvangt je bestelbonnummer automatisch via e-mail via het SAP Business Netwerk (Ariba). De afzender is ordersender-prod@ansmtp.ariba.com
  2. Geen bestelbonnummer ontvangen? Controleer je spamfolder of voeg ons afzenderadres toe aan je veilige afzender.  
  3. Vermeld altijd het bestelbonnummer op je factuur, anders is deze niet geldig.  
  4. Stuur de factuur naar het Accounts Payable Team van Brussels Airport Company.

Neem hiervoor contact op met Procurement.

Heb je een andere vraag?

Heb je nog een vraag over het ‘No PO No PAY’-beleid, neem dan contact op met Procurement of Accounting.